the last of this year !

Hello.

Sista inlägget år 2008  ! Ett bra och händelse rikt år för mig. Som jag tror kommer få ett bra slut idag!

Nu så har jag fixat mig i timmar, men nu är jag faktiskt klar! Om ungefär 40 minuter ska vi vara hos Sanne och Helena. Så att jag är ute i ganska bra tid, den här gången...
Bilder på min klänning som jag har lovat kommer nu. För er som inte redan vet, så har jag gjort den här klänningen själv på textil slöjden i skolan. Resultatet blev bättre än vad jag hade önskat och tänkt mig!

Hoppas att alla kommer att få en bra avlutning på detta år!
Vi hörs år 2009 !

The Dress !

Happy new year :)

morgonen 31 december

God morgon!

Idag så vakande jag ganska tidigt, ungefär 09.50. Gick up och pratade lite med mamma och pappa, sen blev det frukost och lite film, skönt start på dagen.

Snart ska vi ut och åka längdskidor innan vi klockan fyra ska till fam Östman och fira nyår, dit ska också fam Lilja och fam Persson. Ska bli väldigt kul, bra avslutning på året!
Nu måste jag klä på mig och åka iväg till längd spåret...!
/ebba

one day left of this year

Hello.

Just nu så vill eller orkar jag inte blogga, men ett litet inlägg ska jag försöka få till.
Idag så har jag tillbringat min dag hos Lollo, mesta dels i stallet men också i tv soffan. Red lite gjorde vi också, tog några skutt över något litet hinder blev. Alltid lika kul!!

Snart blir det mat med mamma och pappa. Efter det så ska jag prova kläder inför imorgon (nyår). Tror jag ska ha min klänning som jag har gjort själv... Men funderar fortfarande...

Nu kommer det...

Hello.

Nu kommer det där långa inlägget som jag har pratat om att jag ska göra så länge nu.
Inlägget kommer att handla om min jul vecka i fjällen med mamma pappa, farfar Mait, och mina kusiner med föräldrar.

Vi åkte ner till Funäsdalen på söndag, där mamma pappa och jag hade hyrt en stuga presic bredvid mina kusiners stuga. När vi var framme så åkte vi lite längd innan det blev mörkt. Sen blev det mat och vila i stugan.
Dagen där på (måndag) så åkte vi skidor i Funäsdalen, jag åkte på mina nya skidor som blev en hit!
På tisdag så blev det ungefär samma... Nu låter det som att jag tyckte det var tråkigt men det var det absolut inte!!
Vi hade super kul! På tisdagen så var Frida och Åsa också med att åka skidor, som kom på måndagen från en brottning cup som Frida hade varit med på. Tisdags kvällen tillbringades i våran stuga med tv julgodis och glögg! Mums!
Onsdag= Julafton! Mamma pappa och jag åkte längd, medans kusinerna åkte slalom. Klockan två samlades vi i farfars stuga där vi tittade på Kalle Anka och åt ännu mer godis innan det var dags för middag.
Efter middagen så var det lite mer tv och sedan stack jag Anton Frida och Wilma ut till en liten slalom backe med lift och åkte längdskidor där. Så himla kul hade vi! Inte så ofta man sticker ut typ klockan åtta och åker skidor på julafton...! HiHi.

Sedan så gick resten av veckan väldigt fort... Men kul hade vi...!
Igår så kom vi hem och skönt var det också... Efter en intensiv vecka i fjällen, med mycket skratt och lite tårar.!

Idag så låg jag bara och tittade på film hella för middagen, tills dag kom på att jag skulle ta bussen in till stan kvart över tre. Så att det blev snabba ryck... Äta hann jag inte med innan jag åkte, så att jag fick köpa en bannan på hemköp i stan. Hehe..!
Nu lite bilder från veckan.
/ebba

Jag på julafton! Det tog väldigt lång tid att locka mit hår kan jag säga =)

Åsa Wilma och Frida :)

Anton i soffan =)

Julmat....

Mer mat...

Jag fick den stora äran att tända julblossen =)

Fotografen Anton Björklund !

Jag öppnar julklappar =)

Frida och Mait vid matbordet .

Mina inköp idag: Tröja från Veromoda, örhängen Glitter, halsband H&M.

Annan dag jul !

Hello.

Blir inget långt inlägg det här heller . Jag får göra det när jag kommer hem på söndag.
Idag så har vi åkt skidor i Hamra, kul kul var det! Annars så har allt varit bra. Jag får ta upp det är med bloggning igen när jag kommer hem, för att nu har jag inte haft något internet här i fjällen.

Nu sitter vi och dricker glögg i våran stuga med Anton Frida Åsa och Henrik, snart så blir det Körslaget på tv också.

Nu måste jag lämna över datorn till Anton...

God jul allihopa!

God jul! Fick låna datorn nu i farfars stuga där vi firar jul. Vi hade med oss datorn men inget internet tyvärr... Men ett lnlägg blir det nu i farfars stuga. Nike som gjorde det senaste inlägget på min blogg, gjorde ett jätte bra inlägg, tack tack ! Bloggar mer sen kanske. Nu är det kalle anka! Kram /ebba

Gästbloggaren! :D

Hej folket! Idag är det Ebbas kompis Nike som skriver, jag tänkte gästblogga litegranna för Ebba är i Funäsdalen och roar sig. Hon har nog precis kommit fram nu efter en lång resa med Gavin Degraw i lurarna, både hon och jag har blivit lite av några DeGraw-nördar sedan vi hörde Edward's framträdande som ni kan läsa om i några inlägg nedanför,  så nu sitter hon säkert där och myser med hennes hund Leo och käkar knäck tills hon får ont i magen :) Tror hon ska vara där hela långa veckan så henne får ni väl inte höra av på ett tag, hon har ju ingen dator däruppe förstår ni. Förstår inte hur hon ska klara sig, stackarn. Haha...  Blev ett litet inlägg det här, för nu ska jag gå och vara förkyld och blogga på min egen blogg, ha det bra, och Ebba hälsar! ♥

laa laa laa ...

Ååå, jag är helt slut. Har packat och städat hela dagen. Fattar inte hur man kan bli så trött bara för att packa och städa... Nu dammsugar mamma medans jag smett undan för att blogga lite.
Ikväll så blir det ganska tidigt igen, för att imorgon bitti bär det av till funäsdalen, där jag ska fira jul med mamma pappa, och mina kusiner Anton Frida och Wilma, plus deras föräldrar Henrik och Åsa, och farfar och Mait. Ska bli super kul! Mycket skidor både slamom och längd.

Som sagt har dagen varit lång och tröttsam... Men jag har gått runt och sjungt på denna undebara låt som jag fick på huvudet igår på julshowen då Edvard sjung och spelade den här låten.
Gavin DeGraw - Chariot
Videon här är från One three hill tror jag... Men låten är ändå lika bra!

20 december

God morgon.

Vaknade klockan tio. Pigg och glad, inte som igår kan man säga.
Idag så blir det packning och en promenad tror jag. Nu har pappa skrivit ut en packlista till mig på datorn, så att jag får med mig alla grejor. Det lär nog behövas...!

Nu på morgonen så har jag ätit frukost och läst min undebara bok som jag är helt förtrollad i. Washington D.C. heter den, mycket bra. Samma författare som har skrivit böckerna till En prinsessas dagbok.
Boken handlar om en tjej som räddar USA:s president, och det händer saker...bla bla bla, orkar inte förklara.

Nu måste jag sticka iväg och packa.

i´m a happy girl

Hemma igen efter en jätte bra kväll, som bestod av bio och bra sällskap av Nike och Nina. Kul Kul!
Som sagt så såg vi twilght som var såååå bra..! Helt otroligt bra... Och att Robert som spelar Edward är så otroligt snygg gör det ännu bättre. Känns som att jag vill se den om och om igen... Jag måste köpa den när det kommer på DVD.

Buss åkte vi dit...Jag älskar att åka buss, så skönt, bara luta sig mot rutan och titta ut och bara fundera. Eller som vi gjorde pratade som allt och alla.

Som ni kanske märker så är jag väldigt positiv idag, jag är så GLAD, känns som att allt faller på plats. Tex vi fick betygen idag, och allt hård jobb som jag har gjort bakom varenda prov har lönat sig...Fick nio VG och tre G, fattar det inte riktigt själv...Men glad är jag, jätte glad!
Nu ska jag titta lite på tv tror jag, men en tidig kväll blir det. Super trött, all trötthet kommer nu när allt är över!

19 december

Hello.

Sista dagen idag på skolan förre jullovet! Vi gick till kyrckan efter lunchen med skolan, gick ganska fort faktiskt..
I kyrkan var det julshow, mycket bra var det! Edvard du var jätte duktig, kul kul!
Sedan åkte alla tillbaka till skolan och tog bussarna hem. Nike och Nina följde med mig hem, och nu siter vi och äter.
Bussen som vi ska hinna med går tjugo över så att vi har lite bråttom....!
Vi ska gå på bio och se twilight, som ska vara jätte bra.
Nu måste jag skynda mig.

Ska se!!

hello and good morning !

God morgon!

Nu har jag tittat på hur många som det var inne på min blogg igår, och jag har besökar rekord! Hur kul som helst, förtsätt att besök min blogg. Snälla!
Snart ska jag springa iväg till bussen som går till skolan. Jag ska kanske åka in till tandläkaren i stan, men mamma skulle ringa och försöka byta tid för att jag vill vara med på kamratstödjar avslutingen som är idag... Ska blir kul, alltid lika roligt att ha ett möte och snacka, fast vi inte alltid snackar om roliga saker...

Nu ska jag fixa mig lite innan jag springer iväg till bussen.

a new mee..

Hello.

Nu har jag laddat upp bilderna från igår, när jag och Nike var på stan och letade klänning till mig.
Vi tog bussen till stan, ädr vi satt vi såg en gammal vikarie som vi hade i 6:an... Hihi, han satt och snackade i telefon hela tiden, konstig var han..! Hoppade av bussen och började den hårda sökningen efter en klänning till mig.

Vi gick runt och runt och runt... Hur länge som helst...Sedan gick vi in på Zara och satte oss där och vilade en stund.
Nike köpte sedan en korv och vi gick runt lite till.. Jag hittade nothing!! Hur uttplockat som helst var det. Nike åkte hem, men jag mötte mamma på stan. Då hitade jag den perfekta klänningen på ginatrico! Svart enkel med lite urringning i ryggen. Till det hittade jag också ett bälte och en kofta, köpte allt gjorde jag också.
Köpte en blus på H&M också, fin fin!

Snart så kommer pappa hem, och vi ska försöka få ihop lite mat... Tror faktiskt att jag hoppar över spring turen idag, det är så himla halt ute.. Snön smälter!
Bilder kommer nedan!
/ebba

provade en klänning på veromoda, som var sådär.

Nike provade ett par super snygga skor på MQ :) Hon passar jätte bra i högklackat, men det vill hon inte erkänna själv!

På cubus och försöker ta ner en klänning som var väldigt högt uppe !

Sundsvall :D

På Zara så satt vi och speglade oss !

Älskar den här bilden ..!

Min klänning !

Såhär kommer jag se ut på jul ! Fint va??!!

Skolan 17 december

Hello.

Siter i storklassrummet och har inte så roligt, och bättre bilr det inte heler nu när jag ska ha franska. Men kankse blir det lite roligare för att vi ska ha långdans... Men det är bara kanske!
Ikväll så blir det ingen ridning för att jag har ingen skjuts till Näset. Istället så tänkte jag ta en spingtur, och träna på någon snygg uppstättning i mitt hår till jul.

Knäppte mycket bilder i går också på stan, som jag också lägger upp ikväll. Kunde inte gör det igår kväll för att jag hade inget internet!
Nu måste jag springa till franskan...!

16 december

Hello.

Tog bussen hem nu, när jag hade hål dom sista timmarna. Men ska snart på bussen igen, för att Nike och jag ska på stan och SHOPPA! Jag ska försöka hitta en klänning och några fina fest toppar kanske, får se vad jag hittar!
Blir ett kort inlägg nu... För att jag måste få något i magen och fixa lite med kameran innan jag ska springa ner till bussen igen. Snabba ryck nu...!

Annars så var det en vanlig dag på skolan, en kort dag också! Bara bra tycker jag..

Nu ska jag försöka hitta något att äta.
Lägger ut bilder på min nya frisyr, och min fina snögubbe som jag byggde igår.

Jag är ny friserad... :D

Min snögubbe och hans hund brevid ska det föreställa!

Blää!

Idag så är jag hemma lite halv sjuk. Hade hur ont i magen som helst i morse, men nu så har jag fått i mig lite mat och känner mig mycket bättre. Så att idag har jag tittat på film och sovit. Som tur är så missar ja ingenting på skolan, för att betygen är satta redan. Så att den här veckan är med mest bara roliga lektioner.
På ett sätt så tycker jag att det är roligt att gå i skolan den här veckan. Därför att det är sista veckan i skolan och gå känns det som att dagarna går mycket fortare när man är i skolan. Men ingen skola idag..!

Tror nästan att jag ska ta en promenad, om jag tittar ut genom förnstret så ser det inte så kallt ut, och mycket mysig snö finns det. Men synd är det att inte Leo är hemma, för att nu får jag inget sällskap på promenaden... Klarar mig nog ändå!

Imorgon så ska jag försöka att åka till stan, kanske gå på bio också. Jag måste ju hitta en klänning eller något att ha på jul och nyår! Ska titta på ginatrico där brukar det finns fina klänningar för bra priser. Någon annan gång så tänkte jag prova att köpa något genom internet, där har jag också sätt att det ska finnas fina grejor för bra priser.

Igår så knäppte jag och pappa kort ute i snön när jag hade på mig mina skidkläder. Lägger ut lite bilder från det nu tänkte jag. Några bra blev det. Älskar mina nya täckbyxor som jag har fått...!
Nu ska jag ta det lungt och ta en promenad senare.

Winner    !

God morgon 14 december

Hello.

Nu har mamma och jag gjort klart alla julklappar till mina kusiner som bor i Östersund och i Karlstad, som vi ska skicka till dom senare idag. Alltid lika mysigt att lacka och slå in alla julklappar, och vi skriver alltid rim på våra julklappar också. Men jag är inte så påhittig att jag hittar på rimmen själv, jag tar hjälp av alla hemsidor som finns.

Ikväll så kommer mormor, Urban och Jocke på julmiddag, men det blir inte någon julmat. Mamma och pappa har fixat en portersteck som brukar bli riktigt god!
Nu ska jag ringa till Nike, och snacka med henne..

13 december

Hello.

Jag är så trött och sliten, kan man säga så fast man inte har några barn eller att man jobbar på heltid?
Jag är bara en helt vanlig 14 årig tjej som är trött och sliten.. Låter kanske lite konstigt, eller inte... Men nu är jag så himla less på skolan och allt annat också, men det måste ju få vara så ibland. Imorgon så kommer säkert allt vara toppen igen! Brukar alltid vara så.

Idag så har jag åkt längdskidor på töva, hem efter det och åt lite lunch som bestod av en smoothie och en macka, gott!
Efter det så körde mamma mig till näset där det var julshow idag. Jätte bra show var det! Synd för dig Amanda som var tvungen att ligga hemma i magsjuka.
Träffade Lollo gjorde jag också, alltid roligt att göra det!
Ikväll så ska jag bara ligga och slappa i soffan, och titta på tv.

Igår så köpte jag och pappa nya täckbyxor till mig, ett par vita scott blev det. Super snygga!För lägga upp en bild på dom sedan någon gång. Blir att försöka hålla dom rena också, vilket kommer att bli svårt för min del!
Nu ska jag avsluta med en annan sak istället för Hej o hopp /ebba, nu ska jag avsluta med.

BLÄÄ !!

a cold winter day

Hello.

Nu är jag hemma igen, och har varit det en stund också. Helt vanlig dag på skolan idag också, svenska, idrott, kemi och SO sista timmen. Efter skolan så var det konf, fikade där och gjorde några övningar. Men det blev mesta bara än massa prat om roliga minen och andra saker.
Erik berättade om att han hade varit ensam hemma och titta ut genom förnstret och set en stor brun rumpa som han trodde var en björn. Han blev ju jätte rädd såklart, men han gick fram till fönstret och tittade ut men då var det bara en av hans hästar som stod där. Då började ju han att fundera varför dom var ute för att det skulle dom ju inte vara... Så att han ringde till sin mamma och frågade, och hon sa att dom hade ju rymt om dom nu var ute. Så att han fick springa ut och jaga hästar i morgonrock och tofflor. Något man skulle vilja se! Hehe! Alla skrattade jätte mycket, så att det får utnämnas till dagens garv..!

Hemma är jag nu som sagt, jag nu så har jag klickat runt på datorn och ätit fil och hemma gjord musli. Mums!
Ikväll blir det plugg och kanske en promenad i vinter kylan.
Hoppas att det är någon eller kanske några som har lagt märket till att jag har ny design på min blogg, måste tacka Nike som jag hjälpt mig med det mesta. Men faktiskt inte headern, den har jag gjort själv!

081209

I´m back whit more...

I'm back!

Inte så pigg men här är jag. Snart blir det sängen men först lite bloggning...
Idag så har det inte hänt så mycket, lite musik på morgonen sedan hål på engelskan, lunch, matte och fysik.. Kanske att jag har glömt något. Inget speciellt har hänt faktiskt.
Men less är jag nu på ungefär ALLT! Skolan, ridning all mat film och dator. Ska bli så skönt med jullovet! Att fira jul i fjällen ska bli ännu roligare, med mycket snö och skidåkning. Både slalom och längd.
Känner nu också att jag börjar bli lite ring rostig på att skriva på datorn. Har inte blivit så mycket skrivande nu på sista tiden, men nu är jag på gång igen!

Skolan är det ju bara två veckor kvar av nu... Gud så fort det har gått, och på fredag ska betygen vara klara! Så att nu är det hård körning som gäller för min del. Två prov kvar, matte på torsdag och SO på fredag. Om jag får VG på matte provet så kommer jag säkert att få det som betyg nu till jul.. Vilket skulle vara helt fantastiskt! Hård plugg nu!

Puch... Kommer jag att klara detta?! Hoppas, hoppas..! Vi får se nästa fredag klockan 13.00 då vi får våra betyg utanför tunakyrka. Julshow blir det klockan 12.00 i tunakyrka, ska bli roligt att titta på!
Nu ska jag borta mina tänder och krypa ner i min säng och försöka att inte titta ner på golvet där det ligger högar med kläder. Får bli rensning i morgon kväll.

081208

7 december

Nu sitter jag med en massa klet i håret, jag håller faktiskt på att färga det! Försöker sitta så still som möjligt så att inte min knutt ska gå sönder... Om ungefär 10 minuter så ska jag skölja ur håret och sedan tvätta det med någon kräm som ska ge håret näring och glans , så att i morgon när jag kommer till skolan så kommer mitt hår vara fult av näring och glans. Jag klippte mig i går också. Lugg och lite uppklippt. Nu var det så länge sen jag hade lugg så att jag är lite ovan att se mig i spegeln, än så länge...
Nu ska jag gå och förbereda min ur sköljning av håret, jag får en hjälpande hand av mamma.

Stockholms resan

Nu tänkte jag berätta lite om min Stockholms resa med mamma.

Åkte med buss ner till Stockholm. Långtråkigt var det...Men jag piggades upp med att smsa med alla roligt människor i Sundsvall.

Väl framme i Stockholm så låste vi in våra resväskor på tunnelbanan och gick ut och letade efter ett café, som vi hittade ganska fort. Där delade jag och mamma på en toast och tog en varsin caffelate, och tittade/läste aftonbladet.

Utsikt över alla Stockholmare!

Beyond Retro..

Efter att vi hade fikat så gick vi runt och tittade in i alla affärer som finns. Vi gick förbi NKs fina advent skyltfönster, alltid lika roliga att titta på!

Dag etts outfit . Allt är från ginatrico, utom halsduken som är från min farmor.

Efter att ha letat i EVIGHETER så hittade jag ett par högklackade skor som utfyllde mina krav!

Dag 2. Åkte vi in till Gamla stan och åt frukost på ett jätte gullit men svindyrt café! Jag åt en macka och en kopp choklad.

En muffin blev det också..!

NK

Globen horse show blev det på kvällen! Hur bra som helst var det, Rednex uppträde i början, kul kul!

Malin Baryard (vet inte hur det stavs) vann libress cup.

National sången ! Jätte pampigt var det när alla stod upp och sjung!

Fyrspann var super kul att titta på! Tyvärr så tog mitt batteri på kameran slut, så att det blev inte så mycket bilder...

Hem resa med buss igen... Kunde inte ha klarat mig utan min mobil! Puss på den...!

Min nya mössa!

Lovade lägga in den är bilden till Nike. Hippie västen som jag hittade i källaren!

KLAR!

Nu så bakar jag och mamma lussebullar och alla andra saker som mamma och hittade på att vi ska baka. Hur ska detta gå??!!

Senare så ska jag mamma och pappa åka lite längdskidor på töva. Har inte bestämt mig än om jag vill åka skate eller klassisk... hihi, lycks problem!